14 October, 2011

-2nd year of MBLAQ-


congratulation to my beloved MBLAQ for their 2nd year anniversary!
chukae MBLAQ!

rasa macam nak kenang2 balik masa awal2 kenal MBLAQ dulu...
1st aku kenal MBLAQ ni waktu aku baca kat allkpop pasal MBLAQ buat comeback utk lagu Y...
masa tu adalah dia tulis yang MBLAQ ni mentee kepada Rain...
masa tu...boleh dikatakan aku pandang MBLAQ ni sebelah mata je...
kononnya aku just anggap yang MBLAQ nie akan tumpang popularity Rain je...
lagi2 masa tu movie Ninja Assasin tgh meletup(even bknlah cter baru sgt mase tu)...
tup2 ada pula kuar cter mentee Rain akan buat comeback...

waktu tu jugak 2PM tgh buat comeback utk lagu Without U...
Rain pun same...tgh comeback lagu Love Song dgn Hip Song...
pergh,gila tak daebak music bank mase tu...
banyak yang best buat comeback mase tu...

then aku tgk jugaklah MBLAQ mase tu...
pergh!
1st tyme aku tgk dorg perform...
seyesly aku pikir yg dorg nie tak ubah mcm Rain...
lagi2 bila aku tgk ada sorg tu bukak baju mase perform...
muka pun nak dkt same...
mase tu boleh dikatakan trademark dorg mase perform...
ada lampu putih bentuk Y kat atas stage..hehehe...

then,tak lama lepas tu...baru aku tahu...
yang bukak baju tu sebenarnya pernah berlakon dlm ninja assasin...
jadi Rain mase kecil...
Lee Joon namanya...
so...
boleh dikatakan aku kenal Lee Joon je mase tu...
then aku pun suka dia...
dah sebab dia je yg aku knal n dia je yang nmpak paling hotlah mase tu...
terpikat jugakla mase tgk dia jadi Raizo even mase tu tak knal MBLAQ lagi...
hehehe...

1st lagu MBLAQ yg aku download...
Y
lepas tu lagu Oh Yeah!
tu je lagu yg aku download awal2 dl...
gila tak famous MBLAQ mase tu..huhuhu...

pastu bila tgk cover album utk lagu G.O.O.D Love...
nampakla gaya dorg yang ala2 vampire tu...
mase tu aku just cam muka Lee Joon je..n dia je yg nampak better dlm gambar tu...
mase tu...
yang lain2 sume nampak..
ya allah...gila tak ada pakej rupa...
(jahatnya aku dulu)
T..T
lagi2 ada sorg mamat yang ada misai tu...
macam pakcik pun ada...

aku ingat Lee Joon yang jadi leader dlm MBLAQ
yela
sbb dia yg nampak paling menonjol...
sekali...
bila baca kat internet....
Seung Ho yang leader rupanya...
pastu carilah siapa yang mana Seung Ho tu...
pergh!
gila seksi bibir leader dia...
hohoho...

okey fine...
Lee Joon bukan leader...
mesti dia main vocal...
sekali tgk kat internet...
G.O?
siapakah G.O?
sekali baca kat internet...
lah...mamat misai ni rupanya...
aku rase mase tu...
oh tidak...

pastu...
bila perhatikan btol2...
ade sorg ni muka dia mcm Honggi...
cuma Honggi lagi comellah...
hahaha..
tgk nama dia...
oh Mir....

Pastu adalah baca kat satu ni...
Sandara Park 2NE1 ada adik kat dlm MBLAQ...
sekali tgk...
namanya Cheondung....
jadi aku dah knal semua MBLAQ mase tu...

then...
aku ingat...
hanya G.O dgn Mir je yang pakai nama komersial...
means that dorg tak pakai nama betulla...
sekali tgk...
rupa2nya...

Yang Seung Ho-Seung Ho
Jung Byung Hee-G.O
Lee Chang Sun-Lee Joon
Park Sang Hyun-Cheondung a.k.a Thunder
Bang Cheol Yong-Mir

seungho sorg je yang pakai nama betul...
gila salah sama sekali tekaan aku...
T..T

bila aku start suka G.O?
em...
rasanya bila dah bce macam pasal MBLAQ dlm epop kot...
lagi2 bila dah transform jadi muda sikit kan...
hahahaha...
bila muka dia dah bersih tu yang nampak handsome lagi tu...
saje je tak nak tunjuk muka handsome tu awal2...
kuikui...
lagi bertambah gila kat G.O masa tgk mv Stay...
ah~~~~
paling suka part...
"as you know i still remember.."
handsomenya!!!!
charmingnya!!!!

start tak suka Lee Joon?
hehehe...
waktu tgk mv Cry...
tgk dia macam...
kerek je...
hahahaha...
tu yg tak suke tu...

tapi start suke balik waktu tgk dorg dlm Sesame Player...
hahahaha....
babo babo pun ada comelnya...
seronok tgk dia kne buli dgn G.O...
hahaha...
4x7=27...
sengal!

utk pengetahuan anda semua...
dlm ext n netbook sye...
penuh dgn MBLAQ saje...
seyesly...

so....
aku dah pndg rendah kat dorg waktu mula2 knal dl...
seyesly...
tanggapan aku silap sama sekali...
MBLAQ boleh berdiri sendiri tanpa bygn daripada Rain...
masing2 ada kelebihannya...
Rain ada apa yang MBLAQ tak ada...
MBLAQ pun ada apa yang Rain tak ada...
fairlah kan?

SEUNGHO dgn piano skill,magic skill,beatboxing n flip flop nya...
G.O dgn charming voice n kekacakan wajahnya n kenakalannya...
LEEJOON dgn honey abs,dancing skill n babonya...
CHEONDUNG dgn kecomelannya yang tiada bandingannya tu...
MIR dgn rap skill n kemiripannya dgn Honggi tu...

MBLAQ mmg perfect!
main vocal MBLAQ mmg daebak...
suara dia lain dr yang lain...
hehehe...
main rapper pun ada kelainan dlm rap dia...

siapa kata yang lain tak special?
mana ada leader lain yg boleh main piano mcm leader MBLAQ?
mana ada main dancer lain yang boleh cipta sifir 4x7=27,4x5=15 mcm main dancer MBLAQ?
mana ada rapper n vokalist lain yang ada suara ala2 helium mcm rapper n vokalist MBLAQ?
hahahaha!

kesimpulannya...
saya sayang gila2 kat MBLAQ!
A+ sejatilah katakan even darahku ni sama macam mentor MBLAQ,B+...
kuikui....
tak apala...
takkan semua nak sama kan?
sekali sekala ade bezanya...
barulah serasi...
cewah!

to MBLAQ,
congrates for ur 2nd anniversary...
semoga lepas nie MBLAQ akan terus unggul dgn kehebatan MBLAQ yang sememangnya sgt unik dan hebat tu...
guna baik2 ilmu yang sifu Rain dah turunkan...
jangan lupa kat sifu pula bila nama MBLAQ nanti sebaris dgn sunbae2 yang dah terkenal mcm sifu Rain sendiri...
banyak lagi yang MBLAQ perlu belajar...
yang penting jgn lupa diri tau!
ingat org sekeliling yg dah byk support MBLAQ selama ni...
lagi2 A+!
nak specific lagi?
jangan lupakan Ain SyuYoungi...
hahahaha!
jaga nama baik Rain n MBLAQ!
tak payahlah nak ada skandal2 nie...
tak ada manfaatnya...
baik MBLAQ ada skandal dgn Monalisa jelah...
hahaha...
kalau ada gaduh2...
selesaikan baik2...
tak naklah dgr cter MBLAQ berpecah ke apa ke...
tak seronok...
hui..minta dijauhkan...

last but not least...
sayang sayang sayang sangat dengan MBLAQ!
MBLAQ FOREVER!
jemputlah datang ke Malaysia tahun depan!

Oh Yeah
G.O.OD Love
My Dream
Y
One Better Day
What U Want
Stay
Cry
Again
Monalisa
I Don't Know
One

1...2...3
saranghaeyo MBLAQ!


No comments:

Post a Comment