11 November, 2012

Love Letter CHAPTER 3 (FINAL)

"Eun Ji ah!"
Eun Ji menoleh ke belakang apabila terdengar namanya dipanggil.Kelam-kabut Min Jung berlari ke arahnya.
"Eun Ji ah...miane..saya tahu awak marahkan saya pasal semalam,"kata Min Jung,rasa bersalah.Eun Ji tersenyum nipis.
"Gwenchana...saya tahu awak tak ada niat nak malukan saya.Mungkin saya je yang perasan cantik dengan lipstick tu,"balas Eun Ji.
"Eh mana ada..awak memang nampak lainlah bila pakai lipstick.Sebab tu saya suka tengok awak pakai.Orang lain je yang cemburu tengok awak tiba-tiba jadi cantik,"kata Min Jung pula.Eun Ji tertawa kecil.
"Yelah tu,Min Jung.Awak seorang je yang fikir saya macam tu.Orang lain tak..dah lah..saya dah tak kisah pasal semalam dah,"kata Eun Ji,malas untuk memanjangkan cerita.Eun Ji kemudiannya mengeluarkan buku notanya dari dalam beg.Tiba-tiba,kelihatan sesuatu terjatuh dari dalam buku notanya itu.
"No way..."Keluhnya.
"Kenapa ni,Eun Ji?"Soal Min Jung,ingin tahu.
"Saya dapat lagilah surat tu,"katanya,perlahan.Min Jung tersenyum.
"Wah...lelaki tu memang romantiklah,Eun Ji.Dia selalu hantar surat cinta kat awak,"puji Min Jung.Eun Ji mencebik.Eun Ji kemudiannya membuka sampul surat itu.Sebaik sahaja dia habis membaca isi kandungan surat itu,dia melepaskan keluhan kecil.Min Jung curi-curi membaca isi kandungan surat itu.
"Wah,kali ni dia betul-betul serius nak jumpa dengan awaklah,Eun Ji!Akhirnya!"Min Jung kelihatannya lebih teruja daripada Eun Ji sendiri.
"Shh!!!"Eun Ji malu apabila kata-kata Min Jung itu mendapat perhatian orang lain yang berada di dalam kelas itu,termasuk Woo Hyun.Woo Hyun menoleh ke arah Eun Ji.Eun Ji turut memandang ke arahnya.Woo Hyun kemudiannya mengalihkan pandangannya daripada Eun Ji tanpa sedikitpun senyuman seperti yang biasa dilakukannya.Eun Ji terasa hati.Mengapa tiba-tiba Woo Hyun berubah sikap terhadapnya?
"Nampaknya dia bersungguh-sungguh nak jumpa dengan awaklah,Eun Ji,"kata Min Jung.
"Tapi..."Eun Ji berasa serba salah.Dia memandang ke arah Woo Hyun semula.
"Kalau awak takut,saya boleh temankan awak.Saya pun teringin nak jumpa dengan lelaki misteri awak tu,"kata Min Jung,sebelum tertawa kecil.Eun Ji pula masih lagi membisu seribu bahasa.

"Woo Hyun!"Eun Ji segera mendapatkan Woo Hyun yang sedang berjalan di hadapannya itu.Woo Hyun menoleh ke arahnya.
"Kenapa,Eun Ji?"Soal Woo Hyun.
"Awak...awak dengar ke apa yang Min Jung cakapkan dalam kelas tadi?"Soal Eun Ji,serba salah.Woo Hyun kemudiannya tersenyum nipis sebelum angguk.
"Tahniahlah kat awak,Eun Ji.Ada jugak seseorang yang cintakan awak dalam diam kan?"Woo Hyun cuba berlagak biasa.
"Awak...awak memang tak kisah ke kalau saya pergi jumpa dengan lelaki tu,Woo Hyun?"Entah kenapa,soalan itu terpacul dari mulut Eun Ji.Woo Hyun memandang ke arahnya.Dia kemudiannya tertawa kecil.Eun Ji terkejut apabila Woo Hyun ketawa sebaik sahaja mendengar soalannya.
"Kenapa pulak awak nak tanya soalan macam tu?Saya ni bukannya teman lelaki awak pun kan,"kata Woo Hyun.Eun Ji tertawa.
"A'ahlah.Kenapalah saya tanya soalan macam tu pulak kan?Bodohlah saya ni,"kata Eun Ji,malu sendiri.Entah mengapa,terasa air matanya mulai mengalir ke pipinya."Saya...saya pergi dululah.Jumpa awak lagi,"kata Eun Ji sebelum segera beredar meninggalkan Woo Hyun di belakang.Woo Hyun ingin mengejar Eun Ji namun dia terpaksa melupakan niatnya itu.
"Kalau boleh,saya tak nak awak jumpa dengan lelaki tu,Eun Ji,"bisik hatinya.

"Wah,awak nampak cantiklah hari ni,Eun Ji,"puji Min Jung sambil melihat Eun Ji yang berpakaian t-shirt lengan panjang berwarna merah jambu itu.Eun Ji tersenyum nipis.
"Awak ni...ada-ada jelah,Min Jung.Saya pakai baju biasa je pun,"balas Eun Ji.Min Jung ketawa.
"Oh..mungkin saya nampak seri awak lain sikit kot hari ni,"kata Min Jung pula.
"Em..macam mana awak nak kenal dia,Eun Ji?"Soal Min Jung,ingin tahu.
"Dia kata...dia pakai t-shirt warna putih dengan topi hari ni."Balas Eun Ji,malas.Matanya tidak lekang dengan telefon bimbitnya,seperti mengharapkan seseorang untuk menghubunginya ketika itu.
"Okey...kalau macam tu...kita tunggu jelah sampai dia datang ekh?"Cadang Min Jung.Eun Ji sekadar angguk perlahan.

Woo Hyun membaringkan tubuhnya di atas sofa,melepaskan rasa penatnya yang teramat itu.
"Rasa seronok pula dapat baring-baring ni lepas keluar seharian ni."Ngomelnya.Tidak lama selepas itu,Woo Hyun mula menyedari sesuatu.Seharian?Woo Hyun segera bangun dari pembaringannya.
"Jangan cakap yang...."

Min Jung melihat jam tangannya.Sudah hampir pukul 10 malam,namun langsung tidak kelihatan kelibat lelaki misteri itu.Eun Ji pula sudah mula berasa bosan.
"Kita baliklah,Min Jung.Dah lewat ni,"kata Eun Ji,berura-ura mahu beredar dari situ.
"Eh tapi..lelaki tu tak datang lagilah,Eun Ji,"kata Min Jung.
"Kalau awak nak jumpa dia sangat,awak jelah yang jumpa dengan dia.Saya dah penat ni,"kata Eun Ji pula.
"Kita tunggu 5 minit lagi,okey?Kalau dia tak datang juga,kita balik rumah.Mungkin dia ada hal kecemasan ke sampai terlewat jumpa awak kat sini kan,"pujuk Min Jung.Eun Ji melepaskan keluhan berat.
"Okey..5 minit je,"kata Eun Ji,terpaksa.Min Jung tersenyum.

"Cukup,Min Jung!"
Eun Ji dan Min Jung menoleh ke belakang apabila terdengar suara dari belakang.Eun Ji terkejut apabila melihat Woo Hyun yang sedang berjalan ke arah mereka itu.
"Woo Hyun ah.."Eun Ji berasa hairan dengan kehadiran Woo Hyun di situ.
"Saya cakap cukup,Min Jung.Permainan kita...tamat sampai sini sahaja,"kata Woo Hyun.Min Jung enggan untuk bersemuka dengan Woo Hyun.
"Permainan apa ni?"Ternyata Eun Ji langsung tidak dapat menangkap maksud kata-kata Woo Hyun itu.Woo Hyun memandang ke arah Eun Ji,dengan penuh rasa bersalah.Entah bagaimana dia mahu berterus terang dengan Eun Ji pun,dia tidak pasti.Eun Ji pula terus menanti keterangan daripada Woo Hyun.
"Awak tak patut tunggu lelaki tu lagi,Eun Ji..."Woo Hyun berhenti seketika.Eun Ji memandang ke arah Woo Hyun."Sebab lelaki tu tak akan datang ke sini..sebab dia tak pernah wujud pun.."Woo Hyun enggan mahu memandang ke arah Eun Ji.
"Apa?"Eun Ji terkejut.
"Saya...saya yang tulis surat tu dekat awak,Eun Ji..."Akhirnya,Woo Hyun mengakuinya juga."Semua surat yang awak dapat tu...saya yang tulis.Saya...saya dan Min Jung yang rancang benda ni..Saya.."Belum sempat Woo Hyun menghabiskan kata-katanya,pipinya ditampar oleh Eun Ji.Ternyata Woo Hyun begitu terkejut dengan tindakan Eun Ji itu.Woo Hyun memandang ke arah Eun Ji.Kelihatan gadis itu menangis.
"Saya dah faham..."Kata Eun Ji,sebak."Gomawo..sebab memberikan harapan palsu kepada saya."Eun Ji segera beredar dari situ.
"Eun Ji ah!"Woo Hyun ingin mengejar Eun Ji,namun tindakannya itu dihalang oleh Min Jung.Woo Hyun menoleh ke arah Min Jung sebelum melepaskan tangan Min Jung yang sedang memegang tangannya itu.
"Awak dah puas kan?"Soal Woo Hyun,geram.
"Hei,awak tak bolehlah nak marah saya okey?Awak juga yang setuju untuk buat semua ni sebagai syarat untuk jadi teman lelaki saya.Awak memang tak boleh nak letakkan semua kesalahan atas bahu saya seorang!"Woo Hyun ketawa apabila mendengar kata-kata Min Jung itu.
"Ya...sekarang baru saya sedar..kenapalah saya ni sangat bodoh bersetuju dengan cadangan gila awak ni semata-mata nak jadi teman lelaki awak.Dan saya betul-betul tak sangka...yang saya boleh jatuh cinta dengan perempuan yang cantik..tapi hati busuk macam awak!"Min Jung segera menampar Woo Hyun.Woo Hyun tertawa.
"Sekarang awak pulak nak tampar saya?Kenapa?Terasa ke?"Min Jung ingin menampar Woo Hyun lagi namun tindakannya itu pantas sahaja dihalang oleh Woo Hyun.
"Saya rela ditampar oleh Eun Ji..tapi saya takkan sesekali benarkan awak untuk menampar saya..sedangkan semua ni berlaku atas kesilapan awak sendiri!"Woo Hyun melepaskan tangan Min Jung,kasar.
"Selamat tinggal,Si 'Cantik' ." Woo Hyun terus sahaja meninggalkan Min Jung di situ tanpa mempedulikan panggilan Min Jung itu.Kali ini,keinginannya hanya satu.Dia mesti pergi mencari Eun Ji,tidak kira apa yang terjadi.

"Eh,Eun Ji noona tak balik lagilah,Hyung,"kata Mir,hairan melihat kehadiran Woo Hyun di situ.Woo Hyun mulai bimbang.Ke mana pula Eun Ji pergi lewat malam begini?
"Mir...tahu tak tempat yang biasa Eun Ji pergi?"Soal Woo Hyun,buntu.Mir berfikir seketika.Mir kemudiannya memandang ke arah Woo Hyun.
"Hyung mesti ada buat Eun Ji noona marah ni,kan?"Duga Mir.Woo Hyun mengeluh.
"Mian...Hyung..memang tak patut buat macam tu dekat dia,"kata Woo Hyun,menyesal."Mir..please..Hyung kena pergi jumpa dia juga malam ni."Woo Hyun bersungguh-sungguh mahu berjumpa dengan Eun Ji.

Eun Ji mengesat air matanya yang mengalir itu.Sungguh dia berasa kecewa dengan tindakan kedua-dua teman yang paling disayanginya sebelum ini.Di saat rasa sayangnya terhadap Woo Hyun kian mendalam...lelaki itu pula telah menghancurkan harapannya.Eun Ji tertawa.
"Kau ni bodohlah,Eun Ji.Kau yang cepat perasan.Mana mungkinlah si Woo Hyun tu nak dekat kau.Kau tu tak ada apa-apa yang boleh buat Woo Hyun nak dekat kau pun.Orang macam kau ni..memang layak jadi tempat gurauan orang je."Eun Ji bercakap seorang diri.
"Kau dengan Woo Hyun tu..macam enggang dengan pipit tahu tak.."katanya lagi sebelum air matanya mengalir lagi."Tapi..."Suaranya kembali sebak."Aku betul-betul sayangkan Woo Hyun..."Akhirnya..Eun Ji mengakui juga perasaan cintanya terhadap Woo Hyun.
"Saya pun."
Eun Ji terkejut apabila melihat Woo Hyun yang sedang duduk di sebelahnya itu.Woo Hyun menoleh ke arahnya sambil tersenyum.Namun tidak bagi Eun Ji.
"Eh...tadi awak yang cakap awak sayangkan saya.Kenapa tiba-tiba masam je bila tengok muka saya ni?"Soal Woo Hyun.Eun Ji tidak membalas.
"Miane...saya tahu...kesalahan saya ni susah untuk dimaafkan.Dan..awak memang ada hak untuk terus membenci saya,Eun Ji.Saya faham kalau saya akan terus dibenci oleh awak lepas ni.Saya memang tak kisah...walaupun lepas ni..hanya saya seorang je yang sayangkan awak,"kata Woo Hyun.Eun Ji tetap membisu seribu bahasa.
"Saya tahu..awak mungkin dah takkan percaya semua kata-kata saya lagi.Tapi..saya nak awak tahu..setiap waktu yang kita habiskan masa bersama..sangat bermakna dalam hidup saya.Saya betul-betul seronok berkawan dengan awak,Eun Ji.Saya ikhlas berkawan dengan awak.Mengenali awak..membuatkan hidup saya ceria,"kata Woo Hyun.
"Lagipun...awak nak tahu tak..bila awak tanya soalan yang..saya kisah tak kalau awak pergi jumpa lelaki misteri tu..saya rasa macam..gembira sangat.Rasa macam nak terbang pun ada,"kata Woo Hyun,sambil ketawa kecil."Tapi tak sangka..awak pergi jugak jumpa lelaki tu.Saya jealous tahu tak?"
"Masalahnya lelaki tu tak wujud pun."Akhirnya Eun Ji bersuara juga.Woo Hyun tersenyum.
"Tapi orang yang menulis surat tu kan..ada kat sebelah awak sekarang ni?"Soal Woo Hyun.Eun Ji tersenyum nipis.Woo Hyun kemudiannya mencapai tangan Eun Ji.Eun Ji menoleh ke arahnya.
"Saya mengaku..awalnya saya menulis surat tu dengan tujuan untuk mempermainkan awak...Tapi...bila saya dah kenal awak..segala apa yang saya tulis di dalam surat tu..sememangnya datang dari hati saya,Eun Ji.Saya betul-betul sayangkan awak,"kata Woo Hyun,meluahkan isi hatinya.Air mata Eun Ji mengalir lagi.Woo Hyun mengesat air mata gadis itu.Perlahan-lahan,Woo Hyun mencium lembut bibir Eun Ji.
"Saya cintakan awak,Eun Ji,"ucap Woo Hyun.Eun Ji kemudiannya menolak tubuh Woo Hyun sehingga membuatkan Woo Hyun terjatuh dari tempat duduknya.Eun Ji tertawa kecil.
"Yah,Eun Ji ah!"Eun Ji tertawa.Woo Hyun tertawa kecil apabila melihat tawa Eun Ji.Pastinya hati Eun Ji sudah pun terpujuk.Eun Ji kemudiannya datang menghampiri Woo Hyun sebelum dikucupnya pipi lelaki itu.
"Saya pun cintakan awak,Woo Hyun,"luahnya.Woo Hyun tersenyum manis.
"Em..minggu depan ada MBLAQ fanmeeting.Saya ada beli dua tiket.Awak nak ikut?"Soal Woo Hyun.Eun Ji tersenyum sambil angguk.Mereka kemudiannya ketawa bersama.Woo Hyun kemudiannya memaut bahu Eun Ji.
"Saranghaeyo,Eun Ji,"ucapnya lagi.

-The End-


Park Yoo Hwan as Kang Woo Hyun
 Go Eun Ah as Park Eun Ji 
Kim Min Ji as Choi Min Jung
MBLAQ Mir as Mir

10 November, 2012

Love Letter CHAPTER 2

Eun Ji tersenyum apabila menyedari Woo Hyun sedang tersenyum ke arahnya dari tempat duduknya.Eun Ji kemudiannya membuat isyarat supaya Woo Hyun menumpukan perhatiannya pada pensyarah yang sedang mengajar di depan itu.Woo Hyun akur.Eun Ji pula masih lagi tersenyum.Min Jung yang menyedari kelakuan Eun Ji itu tersenyum.
"Sejak bila pulak awak rapat dengan Woo Hyun ni?"Soal Min Jung,berminat ingin tahu.
"Rapat?Biasa jelah,"kata Eun Ji.Min Jung mencebik.
"Saya tengok awak dengan dia dah macam orang bercinta je..Betul ke tak ada apa-apa ni?"Min Jung tidak percaya.
"Taklah awak..saya dengan Woo Hyun kawan je.Mustahillah dia nak perempuan macam saya nak dijadikan girlfriend dia,"balas Eun Ji,sedikit perlahan nada suaranya sambil memandang ke arah Woo Hyun yang sedang menumpukan perhatian di dalam kelas itu.Eun Ji melepaskan keluhan kecil.Min Jung yang menyedari keluhan Eun Ji itu,tersenyum.
"Kalau macam tu,apa kata awak buat sesuatu untuk menarik perhatian Woo Hyun?"Cadang Min Jung.Eun Ji menoleh ke arahnya.Min Jung kemudiannya membisikkan sesuatu pada telinga Eun Ji.Mata Eun Ji terbuka luas sebaik sahaja mendengar kata-kata Min Jung itu.
"Tak naklah saya!"Bersungguh-sungguh Eun Ji menolak cadangan Min Jung itu."Seriously,saya tak setuju dengan cadangan awak,Min Jung,"katanya lagi.
"Ala bukannya susah..perkara kecil je.Takkan tu pun awak tak nak buat,"balas Min Jung.
"No no no..saya memang tak boleh.Okay,Min Jung.Lupakan je.Apa yang pasti,saya dengan Woo Hyun just kawan.Kami tak ada apa-apa hubungan special okay?"Kata Eun Ji.
"Em...takkanla awak menunggu lelaki misteri tu kot?"Soal Min Jung,merujuk kepada pemilik surat misteri   itu.Eun Ji menggeleng.
"Surat tu mengarut je.Kalau betullah dia nak berkenalan dengan saya,dia kenalah jumpa saya face to face.Bukannya main-main surat ni.Saya rimaslah,Min Jung,"kata Eun Ji pula.
"Sebab tulah,dia kata nak jumpa awak kan?Awak memang tak nak jumpa lelaki tu ke?"Soal Min Jung lagi.Eun Ji tidak segera menjawab.
"Dahlah Min Jung.Kita ni dah ganggu orang lain belajarlah,"kata Eun Ji.Min Jung sekadar tertawa perlahan.

Mata Eun Ji terbuka luas sebaik sahaja berada di dalam sebuah studio muzik yang lengkap dengan segala peralatan muzik di dalamnya.Woo Hyun menoleh ke arah Eun Ji sambil tersenyum.Dia yakin Eun Ji pasti amat menyukainya.
"So?Awak suka tak?"Sengaja Woo Hyun menyoal Eun Ji.Eun Ji tertawa.
"Ini awak punya ke,Woo Hyun?"Soal Eun Ji,teruja.
"Sepupu saya punya.Saya selalu jugak datang sini,"kata Woo Hyun.
"Eh,tapi tak apa ke awak bawa saya ke sini?Nanti sepupu awak marah macam mana?"Soal Eun Ji,bimbang.Woo Hyun tersenyum lagi.
"Tak apa.Lagipun dia ada kat luar negara sekarang.Dia pesan suruh saya jagakan studio ni jugak.Tak salah rasanya kalau nak bawa kawan saya datang sini,temankan saya jagakan studio ni,"kata Woo Hyun sebelum tertawa kecil."Ok,jom start?"
"Start?Start apa?"Soal Eun Ji,bingung.Woo Hyun kemudiannya menarik lembut tangan Eun Ji menuju ke arah sebuah piano.Woo Hyun kemudiannya melabuhkan punggung di atas kerusi sebelum menarik tangan Eun Ji duduk di sebelahnya.
"Awak pandai tak main piano,Eun Ji?"Soal Woo Hyun.
"Sikit-sikit bolehlah,"balas Eun Ji.Woo Hyun tersenyum.
"Saya ada cipta satu lagu baru tau,Eun Ji.Awak nak dengar?"Soal Woo Hyun.Laju sahaja Eun Ji angguk.Woo Hyun tersenyum sebelum mula memainkan lagunya.Eun Ji mencuri-curi pandang ke arah Woo Hyun yang sedang kusyuk bermain piano itu.Sesekali Eun Ji mengukir senyuman manis.Pandangan mereka kemudiannya bertembung apabila Woo Hyun turut menoleh ke arahnya.Eun Ji pula cepat-cepat mengalihkan pandangannya daripada Woo Hyun.Woo Hyun tersenyum.Woo Hyun kemudiannya menghentikan lagunya sambil memandang ke arah Eun Ji.
"So,macam mana?Awak rasa okay tak dengan lagu saya ni?"Soal Woo Hyun.Eun Ji tersenyum.
"Okay sangat,Saya suka,"balas Eun Ji."Mesti awak fikirkan seseorang kan waktu buat lagu ni?"Soal Eun Ji pula.Woo Hyun tersenyum tawar.Perlahan-lahan,dia angguk.
"Ya.Saya memang ada fikirkan seseorang waktu buat lagu ni.."Woo Hyun terdiam seketika."Saya terfikirkan omma saya.Omma saya dah meninggal waktu saya umur 15 tahun."Perlahan Woo Hyun mengatakannya.
"Woo Hyun ah...mian..saya tak tahu,"kata Eun Ji,rasa bersalah.Woo Hyun tersenyum sambil menggosok perlahan rambut Eun Ji yang pendek itu.
"Gwenchana..sekurang-kurangnya saya ada teman untuk dengar luahan hati saya dengan lagu ni."Woo Hyun memandang ke arah Eun Ji."Gomawo."Jantung Eun Ji berdegup kencang apabila melihat pandangan Woo Hyun yang kelihatan berbeza ke arahnya itu.Eun Ji mengalihkan pandangannya sebelum berdehem beberapa kali.
"Kalau macam tu,kalau awak rasa nak luahkan apa-apa masalah,awak cari je saya.Saya tak kisah,"kata Eun Ji.
"Jinja?"Soal Woo Hyun,inginkan kepastian.Eun Ji tersenyum sambil angguk.
"Saya sanggup dengar segala masalah awak sampai terkoyak telinga saya ni,"kata  Eun Ji sambil menunjukkan telinganya.Woo Hyun tertawa mendengar gurauan Eun Ji itu.

Woo Hyun menemani Eun Ji menuju jalan pulang ke rumah gadis itu sambil menikmati ais krim yang dibeli mereka dalam perjalanan pulang tadi.
"Saya betul-betul rasa seronok keluar dengan awak,Eun Ji,"kata Woo Hyun.
"Yeke?Awak tak rasa saya ni membosankan langsung ke?"Soal Eun Ji,inginkan kepastian.Woo Hyun menggeleng.
"Taklah.Saya rasa banyak lagi saya belum tahu mengenai awak.Yelah...sebab awak ni nampak terlalu berbeza sekarang kalau nak dibandingkan dengan awak waktu dekat kolej,"kata Woo Hyun,berterus terang.Eun Ji tersenyum.
"Sebenarnya,saya ni tak berapa pandai bergaul dengan orang.Sebab tu,satu-satunya kawan saya kat kolej hanyalah Min Jung,"kata Eun Ji.
"Tapi sekarang ni,awak dah ada dua orang kawan,"kata Woo Hyun sambil memandang ke arah Eun Ji.Eun Ji turut menoleh ke arahnya."Saya kan ada,"kata Woo Hyun.Eun Ji tersenyum malu.
"Tengok tu.Awak senyum-senyum malu lagi,"kata Woo Hyun,sambil ketawa.
"Yah!Mana ada saya senyum malu!"Balas Eun Ji sambil menepuk bahu Woo Hyun.Woo Hyun hanya tertawa.Eun Ji mencebik.Mereka kemudiannya senyap untuk seketika.
"Woo Hyun ah,"sapa Eun Ji.Woo Hyun menoleh ke arahnya.
"Awak...suka perempuan macam mana ye?"Eun Ji memberanikan diri untuk bertanyakan soalan itu kepada Woo Hyun."Maksud saya,awak suka tak tengok perempuan yang kemas..yang cantik..macam Min Jung tu?"Soal Eun Ji lagi.Woo Hyun diam seketika.Dada Eun Ji berdebar menantikan jawapan daripada Woo Hyun itu.
"Kalau perempuan macam Min Jung pun...saya rasa okay jugak,"kata Woo Hyun.Eun Ji tersenyum tawar.
"Saya dah agak dah,"kata Eun Ji.
"Kenapa awak tanya,Eun Ji?"Soal Woo Hyun pula.
"Tak ada apa-apa.Saya saja tanya."Balas Eun Ji."Hah~dah sampai pun rumah saya.Terima kasih Woo Hyun,sebab sudi temankan saya balik,"kata Eun Ji.
"No problem."Kata Woo Hyun.Eun Ji mula membuka pintu pagar rumahnya."Em..Eun Ji ah."Eun Ji menoleh ke arah Woo Hyun."Memang saya suka perempuan yang kemas dan cantik macam Min Jung...tapi.."Woo Hyun berhenti seketika."Tapi saya lagi suka perempuan yang comel dan ceria macam awak,Eun Ji."Kata Woo Hyun.Eun Ji terpana mendengar kata-kata Woo Hyun itu.Woo Hyun tersenyum.
"Jumpa awak esok ya,Eun Ji,"kata Woo Hyun sebelum beredar meninggalkan Eun Ji.

"Tapi saya lagi suka perempuan yang comel dan ceria macam awak,Eun Ji."

Muka Eun Ji berubah merah apabila mengingatkan kembali kata-kata Woo Hyun sebentar tadi.
"Oh tidak,kenapa dengan aku ni?"Hatinya berbisik sendiri.

 Park Yoo Hwan as Kang Woo Hyun
 Go Eun Ah as Park Ji Eun
Kim Min Ji as Choi Min Jung

Min Jung membetulkan solekannya sambil diperhatikan oleh Eun Ji.Min Jung yang menyedari pandangan Eun Ji itu menghentikan kelakuannya sebentar.
"Kenapa awak pandang saya macam tu,Eun Ji?"Soal Min Jung.
"Awak tak rasa ke solekan awak tu dah cukup tebal?"Soal Eun Ji pula.Min Jung tersenyum.
"Eh tak adalah.Awak je yang rasa make up saya ni tebal.Awak nak cuba ke?"Soal Min Jung.Pantas sahaja Eun Ji menggeleng.
"Terima kasih jela.Saya tak ingin langsung nak cuba make up ni,"kata Eun Ji.Min Jung tertawa kecil.
"Ala,sikit je.Saya pakaikan awak lipstick saya nak?"Soal Min Jung.
"Tak naklah Min Jung.Saya tak sukalah lipstick semua ni,"kata Eun Ji.
"Ala,Eun Ji.Sikit je,boleh la..ekh?"Min Jung tetap berdegil.
"Tapi Min Jung..."

Semua orang yang berada di situ memandang pelik ke arah Eun Ji yang sedang berjalan menuju ke kelas.Eun Ji berasa tidak selesa diperhatikan sebegitu rupa.Min Jung yang berjalan di sebelahnya,berlagak biasa seperti tiada apa-apa yang terjadi.Eun Ji mengambil tempatnya tanpa mempedulikan orang lain.
"Wah..Eun Ji hyung dah pakai lipstick la!"Kedengaran usikan daripada salah seorang pelajar lelaki di kelas itu.Eun Ji sengaja tidak mempedulikan usikan mereka.Min Jung sekadar tersenyum mendengar usikan pelajar lelaki itu.
"Ala..awak jangan kisah sangat cakap mereka tu.Mereka cemburu tengok awak makin cantik tu,"kata Min Jung.Eun Ji masih lagi diam.
"Rupa macam namja..ada hati nak pakai lipstick.Dia ingat ada putera raja terpikat dengan dia ke?"
"A'ah...tiba-tiba je pakai lipstick tu kenapa pula."
"Biarlah...mungkin dia dah sedar kot yang dia tu perempuan."

Hampir-hampir sahaja Eun Ji mengalirkan air mata mendengar kata-kata rakan sekelasnya itu.Eun Ji kemudiannya segera bangun dari tempat duduknya,berura-ura mahu beredar dari situ.
"Eun Ji ah!"Eun Ji tidak mempedulikan panggilan Min Jung itu.Hatinya begitu terluka sekali ketika itu.Tiba-tiba,tubuhnya terlanggar sesuatu ketika berada di pintu kelas itu.
"Eun Ji?"
Eun Ji mendongakkan kepalanya apabila terdengar suara Woo Hyun menyebut namanya.Woo Hyun terkejut apabila melihat lipstick merah yang tercalit pada bibir Eun Ji itu.
"Eun..Eun Ji ah.."Eun Ji segera beredar dari situ,malu apabila terpaksa berhadapan dengan Woo Hyun dalam keadaan begitu.Woo Hyun kemudiannya menoleh ke arah Min Jung.Min Jung turut memandang ke arahnya.

Eun Ji menangis di dalam tandas sambil menghilangkan kesan lipstick pada mulutnya.Dia enggan untuk keluar dari situ.Kata-kata ejekan rakan sekelasnya masih jelas kedengaran dalam telinganya.Sungguh dia berasa sangat malu dengan kejadian tadi.
"Eun Ji ah!Eun Ji ah!"
Eun Ji terkejut apabila terdengar namanya dipanggil.Namun,dia tetap enggan untuk keluar dari situ.
"Eun Ji ah..sampai bila awak nak duduk dalam tu?"Soal Woo Hyun,bimbang.Eun Ji tidak menjawab.
Woo Hyun melepaskan keluhan kecil.
"Eun Ji ah..janganlah macam ni.Awak tak boleh terus berkurung macam ni,"pujuk Woo Hyun lagi.
"Semua orang akan gelakkan saya lagi..."balas Eun Ji.
"Pedulikan mereka semua,Eun Ji.Yang penting..saya ada untuk jaga awak,"kata Woo Hyun.Eun Ji terdiam.
"Saya akan lindungi awak dari gangguan mereka,"kata Woo Hyun."Eun Ji ah..."
Tidak lama selepas itu,pintu tandas itu dibuka.Woo Hyun memandang ke arah Eun Ji  yang kusut itu.Woo Hyun tersenyum.Perlahan-lahan,dia mencapai tangan Eun Ji.
"Awak nak bawa saya pergi mana?"Soal Eun Ji,masih serak suaranya.
"Kita jalan kat luarlah.Takkan awak nak saya duduk kat tandas perempuan je?"Balas Woo Hyun,seraya bergurau.Eun Ji tersenyum kecil.
"Senyum pun.Kan comel tu,"puji Woo Hyun.
"Janganlah,Woo Hyun.."Woo Hyun ketawa apabila melihat Eun Ji yang malu diusik begitu.

Woo Hyun menghulurkan air kotak kepada Eun Ji.Perlahan-lahan,Eun Ji menyambut huluran daripada lelaki itu.Woo Hyun mengambil tempat di sisi Eun Ji.Eun Ji masih lagi mendiamkan diri.Woo Hyun memandang ke arah Eun Ji yang sedang duduk di sebelahnya.Sengaja dia memandang Eun Ji begitu.Eun Ji yang menyedari kelakuannya diperhati,segera menoleh ke arah Woo Hyun.
"Kenapa?"Soal Eun Ji.
"Punyalah lama saya nak tunggu awak bercakap,"balas Woo Hyun.Eun Ji mengalihkan pandangannya daripada Woo Hyun.Ternyata Eun Ji masih belum ada 'mood' untuk bergurau dengannya.
"Eun Ji ah...saya rindulah kat Park Eun Ji yang ceria dulu.Hari ni..saya rasa..Eun Ji saya lain sangat,"kata Woo Hyun.
"Buruk sangat ke muka saya ni?"Soal Eun Ji,tanpa memandang ke arah Woo Hyun.Woo Hyun diam."Mereka semua gelakkan saya bila saya pakai lipstick.Mereka kata saya ni...ada hati nak jadi cantik la..apalah..Saya sedar saya ni siapa.Saya ni budak tomboi yang tak layak langsung untuk jadi can.."
Belum sempat Eun Ji menghabiskan kata-katanya,tubuhnya ditarik sebelum bibirnya dikucup lembut oleh Woo Hyun.Eun Ji terkejut.
"Saya tak nak dengar lagi awak cakap macam tu,Eun Ji,"kata Woo Hyun.Eun Ji masih lagi terkejut.
"Lupakan apa yang mereka cakap pasal awak.Kenapa awak nak fikirkan sangat apa yang mereka cakapkan tu?Tak ada satu pun apa yang mereka cakap tu betul,tahu tak?"Kata Woo Hyun lagi.
"Pada saya...awak dah cukup cantik pada mata saya.Awak tak perlu berubah hanya kerana desakan orang lain.Saya lebih suka berkawan dengan awak..sebab awak adalah awak.Kalau awak nak berubah sekalipun..saya tak nak awak buat semua tu sebab terpaksa.Saya nak awak buat semua tu sebab keinginan awak sendiri.Arasso?"Soal Woo Hyun.Eun Ji masih lagi membisu.Woo Hyun menggosok rambut Eun Ji sambil tersenyum.
"Dengar cakap saya,okay?"Kata Woo Hyun sebelum mencium dahi Eun Ji.Mata Eun Ji terbuka luas.Woo Hyun kemudiannya beredar dari situ sambil tersenyum.Eun Ji menyentuh dahinya.Terasa dahinya panas dari biasa.
"Apa yang dah terjadi ni?"Soalnya sendiri,bingung.

09 November, 2012

Love Letter CHAPTER 1

"Ouch!"Eun Ji mengaduh kesakitan apabila tubuhnya terjatuh di atas lantai berdekatan dengan pintu masuk perpustakaan kolejnya itu.Kertas-kertasnya yang berada dalam pegangannya sebentar tadi turut berselerak.
"Alamak,saya betul-betul minta maaf.Saya tak sengaja."Eun Ji menghalakan pandangannya ke arah seorang lelaki yang sedang berada di hadapannya itu.Matanya terbuka luas.Lelaki itu kemudiannya menundukkan sedikit badannya sambil membantu mengutip kertas-kertas Eun Ji yang bertaburan itu.Lelaki itu kemudiannya mengukir senyuman manis ke arah Eun Ji sambil menghulurkan kertas-kertas yang dikutipnya tadi kepada Eun Ji.
"Saya minta maaf sebab terlanggar awak tadi.Saya betul-betul tak sengaja,"kata lelaki itu lagi.Eun Ji membetulkan sedikit cermin matanya sebelum kertas-kertas itu bertukar tangan.
"Em tak apa..saya pun minta maaf sebab tak nampak awak tadi.Em..terima kasih,"kata Eun Ji sebelum beredar dari situ.Eun Ji segera menyembunyikan diri di sebalik bangunan yang berdekatan dengan perpustakaan itu.Kelihatan lelaki itu masih berdiri di situ.Jantung Eun Ji berdegup kencang apabila melihat lelaki itu turut sedang memandang ke arahnya.Dia kembali menyembunyikan dirinya semula.Perlahan-lahannya,dia menguntum senyuman manis.
"Woo Hyun bercakap dengan aku!!!"Hatinya menjerit kegembiraan.

Eun Ji melabuhkan punggungnya dia tempat duduknya yang bersebelahan dengan Min Jung,satu-satunya teman rapatnya dia kolej itu.Penampilan Eun Ji sangatlah berbeza jika mahu dibandingkan dengan Min Jung.Penampilan Min Jung lebih bergaya dan menarik jika mahu dibandingkan dengan Eun Ji yang lebih ringkas gayanya.
"Awak pergi mana tadi?"Soal Min Jung.
"Library."Jawab Eun Ji,pendek.Min Jung kemudiannya menyambung semula kerjanya yang tertangguh seketika itu.Eun Ji pula mengambil buku notanya yang berada di atas meja itu.Tiba-tiba,matanya terpandang pada sekeping surat yang terselit di dalam buku notanya itu.
"Min Jung,"panggilnya sambil menyentuh bahu Min Jung.Min Jung menoleh ke arahnya.
"Saya dapat lagi surat misteri tu,"kata Eun Ji,separuh berbisik.Min Jung tersenyum ke arahnya.
"Wah...nampaknya lelaki tu betul-betul serius nak berkenalan dengan awaklah,Eun Ji.So romantic!"Balas Min Jung,sedikit teruja.Namun,tidak bagi Eun Ji.Sungguh dia berasa tidak selesa dengan surat yang diterimanya itu.Sudah hampir 3 kali dia menerima surat yang sama.Namun,dia masih tidak tahu siapakah pengirim surat misteri itu."Dia cakap apa,Eun Ji?"Soal Min Jung,berminat.Eun Ji menyerahkan surat itu kepada Min Jung.
"Awak jelah baca.Saya malaslah nak layan,"kata Eun Ji.
"Eh,mana boleh.Ni kan surat awak.Awaklah yang baca.Lagipun,mungkin lelaki misteri tu betul-betul berminat nak berkawan dengan awak ke.."kata Min Jung.Eun Ji menghela nafas panjang.Mahu tak mahu,dia terpaksa membuka sampul surat itu.
"Dia cakap..dia.."
"dia..nak jumpa dengan saya,"kata Eun Ji,perlahan.Mata Min Jung terbeliak luas.
"Seriously?Wah,see!I told you.Dia memang suka kat awaklah,Eun Ji,"kata Min Jung,bersemangat.
"Tapi saya tak kenallah lelaki ni,Min Jung.Kalau surat ni hanya untuk kenakan saya je,macam mana?"Kata Eun Ji.
"Ala..awak cubalah dulu.Kalau awak takut,saya boleh temankan awak.Amacam?"Cadang Min Jung.Eun Ji tidak terus menjawab.Dia kemudiannya memandang ke hadapan kelas.Kemudian,matanya tertangkap pada kelibat Woo Hyun yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam kelas itu.Woo Hyun turut memandang ke arahnya.Eun Ji segera mengalihkan pandangannya daripada Woo Hyun.Min Jung yang menyedari kelakuan Eun Ji itu,hanya mengukir senyuman manis.



 Park Yoo Hwan as Kang Woo Hyun


 Go Eun Ah as Park Eun Ji


Kim Min Ji as Choi Min Jung

Eun Ji duduk termenung di dalam bilik tidurnya sambil memandang surat yang diterimanya siang tadi.Dia sendiri kurang pasti sekiranya surat itu benar-benar dari seseorang yang ingin berkenalan dengannya atau  surat itu hanyalah sekadar untuk gurauan.Entah mengapa,tiba-tiba wajah Woo Hyun pula yang singgah di dalam fikirannya.Eun Ji tersenyum.Sejujurnya,dia amat menyenangi lelaki itu.Walaupun,mereka berada di dalam satu kelas,namun sekali pun tidak pernah ditegurnya lelaki itu.Woo Hyun seorang lelaki yang sempurna.Mana mungkin Woo Hyun akan memandang seorang gadis yang naif seperti dirinya.Eun Ji melihat wajahnya pada cermin.Penampilannya tidak ubah seperti seorang tomboy.Berambut pendek dan berpakaian ringkas,tidak menampakkan ciri-ciri keperempuanan.Eun Ji menanggalkan cermin matanya.Dia melepaskan keluhan berat.
"Kalaulah aku berjalan sebelah adik aku ni...confirm orang lain ingat aku ni kembar lelaki dia,"bisik hatinya sendiri.Lamunannya terganggu seketika apabila terdengar namanya dipanggil.
"Noona!"Eun Ji menoleh ke arah adik lelakinya,Mir.
"Apa?"Soal Eun Ji.
"Noona ada boyfriend ke?"Soal Mir,ingin tahu.
"Yah,apasal tiba-tiba kau tanya aku soalan macam tu pulak ni?"Soal Eun Ji,sedikit terkejut dengan pertanyaan Mir itu.Kening Mir terangkat sebelah.
"Are you sure?Habis tu siapa pulak lelaki yang tengah tunggu noona kat bawah tu?"Soal Mir pula.
"Apa?!"

Eun Ji terkejut apabila melihat Woo Hyun sedang berdiri di hadapan pintu pagar rumahnya.Perlahan-lahan,Eun Ji melangkah ke arah Woo Hyun yang sedang berdiri membelakanginya itu.Eun Ji berdehem beberapa kali.Woo Hyun menoleh ke arahnya sebelum mengukir senyuman manis.
"Hai..maaf..saya ganggu awak ke?"Soal Woo Hyun.Eun Ji menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu.
"Taklah.Er..ada apa ya ?"Soal Eun Ji pula,cuba berlagak biasa.Kelihatan Woo Hyun cuba mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya.
"Em..ni awak punya ke?Saya jumpa benda ni waktu kat depan pintu perpustakaan tadi."Kata Woo Hyun,sambil menunjukkan key chain kepada Eun Ji.
"Eh,tercicir ke tadi?Saya tak perasan la pulak,"kata Eun Ji.Eun Ji kemudiannya mengambil key chain yang berada di tangan Woo Hyun itu."Err..gomawo..susahkan awak je,"kata Eun Ji.
"It's okay."Kata Woo Hyun.Kemudian,mereka membisu sesama sendiri.Seolah-olah,buntu untuk berkata-kata.Eun Ji pula sengaja bersiul perlahan,cuba menghilangkan rasa janggal ketika bersama dengan Woo Hyun.
"Em..macam mana awak tahu rumah saya dekat sini?"Soal Eun Ji,cuba berborak dengan Woo Hyun.
"Oh..saya tanya Min Jung masa kat kolej tadi,"jawab Woo Hyun.
"Oh.."
Mereka kembali membisu.
"Saya.."Kedua-dua mereka bersuara serentak.Kedua-dua mereka malu sendiri.
"Awaklah cakap dulu,"kata Woo Hyun.Eun Ji menggeleng.
"Tak apalah.Awakla yang cakap dulu,"kata Eun Ji.
"Okay..em..sebenarnya..saya ada dapat dua tiket free untuk tengok konsert MBLAQ sabtu ni.Em...saya tak ada kawan nak ajak pergi sekali.Kalau saya nak ajak awak boleh?"Soal Woo Hyun.
"Konsert MBLAQ?"Soal Eun Ji,tidak percaya.Woo Hyun angguk.Andai diikutkan hati,mahu sahaja Eun Ji menjerit sepenuh hati kerana sudah sekian lama dia menyimpan keinginan untuk bertemu dengan bintang pujaannya itu.Eun Ji tersenyum lebar.Woo Hyun yang menyedari senyuman yang terukir di bibir Eun Ji itu turut tersenyum.
"Kalau senyum-senyum ni..tandanya awak nak ikut ke?"Soal Woo Hyun,inginkan kepastian.Eun Ji hanya mampu ketawa kecil.


MBLAQ Mir as Mir

"MIREU AH!!!!!!!!!"
Eun Ji menyorak sekuat hati,menjerit nama idola kesukaannya yang sedang membuat persembahan di atas pentas itu.Woo Hyun sekadar ketawa melihat Eun Ji yang begitu seronok melihat MBLAQ yang sedang menyanyi dan menari lincah di atas pentas itu.
"Awak ni memang peminat tegar MBLAQ ke?!"soal Woo Hyun,separuh menjerit.Eun Ji tidak langsung menoleh ke arah Woo Hyun.Perhatiannya lebih menjurus ke arah MBLAQ di atas pentas itu.Woo Hyun ketawa.Sungguh dia berasa geli hati melihat Eun Ji yang kelihatan begitu berbeza dari sebelumnya itu.
Eun Ji pula terus menjerit tanpa menyedari Woo Hyun yang sedang asyik melihat ke arahnya itu.


MBLAQ

"Wah,seriously MBLAQ sangat daebak!Oh my God!I can't belive this!Tonight is the best night ever!"Jerit Eun Ji,sepenuh hati sambil mendepakan kedua-dua tangannya.Woo Hyun ketawa.Eun Ji kemudiannya berdehem beberapa kali apabila terdengar tawa Woo Hyun itu.Dia malu sendiri dengan kelakuannya itu.
"La..kenapa awak senyap pulak ni?"Soal Woo Hyun,hairan.
"Em..tak ada apa-apa."Balas Eun Ji,malu.Woo Hyun tersenyum.
"Saya ingatkan awak ni...tak minat dengan hiburan semua ni..Tak sangka pula..saya boleh tengok awak seronok macam ni,"kata Woo Hyun.Eun Ji sekadar tersenyum malu,sambil membetulkan sedikit rambutnya yang pendek itu.
"Sorrylah...kalau perangai saya ni buat awak tak selesa,"kata Eun Ji.
"Eh tak adalah.Saya sukalah tengok awak seronok macam ni.Rasa tak percaya pun ada.Kalau macam nilah..memang setiap kali ada konsert MBLAQ,saya akan ajak awak lagi,"kata Woo Hyun.Eun Ji tersenyum.
"Awak dah janji okay?Saya tunggu,"balas Eun Ji.Perlahan-lahan,perasaan janggal bersama dengan Woo Hyun mulai pudar.Woo Hyun tersenyum.

06 November, 2012

New Project

hohoi^^
setelah sekian lama dah tak mengupdate blog...
terasa mcm janggal nak post sesuatu balik kat sini..
so how are u guys?
feelin' great huh?
i'm still bz with my study rite now and i'll have my last exam paper tomorrow..
hohoho..
and then..
i'll free like a bird..
fly high in the sky..
cewah~~

new project..
yeah..actually i have thinking to start a new project here..
what is it?

of course i wanna start to write a new fanfic..
hoho..
yeah i know that i still not finish writing about Monalisa..
because actually i still have no idea how to continue the storyline..
aiyak!!!
what the bad author i am ><
but i will try to finish it no matter what happen!
because every story must have it's own ending,rite?
hoho..
i'll try la..even i know not many people will read my fanfic..
huhu..

regarding my new project..
em..
i already have a storyline for it..
and i'm sure this coming fanfic is not very long like Monalisa one..hahaha
i promise!

and some of my Tlist already sent a request to me..
to write a fanfic about MBLAQ..
em..ok..i'll try to write about it too..

i hope one week holiday will be pretty enough for me to write at least one fanfic here ><
seriously i miss to write a fanfic...
huhu..

for those who had read my previous fanfics..
many many thank you hehehe ^^
and..
hope u guys can
STAY CALM AND ALWAYS SUPPORT MY FANFICS 
LOL XD

25 June, 2012

Promotion Time ^^

Olla olla ^^
Rindu kita tak???HAHAHAHA
Okey..how are u guys? ^^
Sorry for not updating my blog as much as before *lol speaking XP
actually...sebab sekarang buzy bertumblring ^^
i'm busy sharing a lot of facts about MBLAQ on my MBLAQ page on Facebook,MBLAQ Tumblr and the latest one is PIGEON FOLDER Tumblr ^^

okayla..
actually PIGEON FOLDER Tumblr tu baru je buat tadi..hehehe
entahla sbb rasa geram tgk gambar2 HOT dari G.O ni..kekeke
so..terasa nak share gmbar G.O bnyak2la..hehehe
kenapa nama Tumblr G.O tu Pigeon Folder?
Em..kalau nak tau..kenalah Follow Pigeon Folder Tumblr tu ye ^^

Hope U guys can support my MBLAQ page as well as my Tumblrs ^^
Mari sama2 semarakkan semangat A+ dlm jiwa masing2...hahaha
okey..

u guys can LIKE my MBLAQ page by click here :  MBLAQ (Music Boys Live in Absolute Quality) Page

u guys can also FOLLOW my MBLAQ tumblr by click here : HelloMyMBLA+Q Tumblr

and finally
u guys can also FOLLOW my MBLAQ G.O tumblr by click here : Pigeon Folder Tumblr

thats all for today ^^
Gomawo ^^
U guys can also follow me on twitter by click FOLLOW button on my blog and i'll follow u back ^^
i also will follow your tumblr back ^^

10 May, 2012

-Monalisa Page 69-

Entah kuasa apa yang telah membawa Joo Yeon tiba di hadapan bangunan vila yang tersergam mewah itu.Jantungnya berdegup pantas sekali.Rindunya terhadap lelaki itu sudah tidak boleh dipendamnya lagi.Andaikata lelaki itu sedang berdiri di hadapannya kini,pastinya tubuh lelaki itu dipeluknya erat.Melepaskan rasa rindu dan kasih sayangnya yang tulus terhadap lelaki itu.Namun,Joo Yeon masih lagi ragu-ragu untuk menekan loceng pada pintu pagar vila itu.Dia masih lagi rasa bersalah terhadap Byung Hee atas kekasarannya terhadap lelaki itu,walaupun semua itu berlaku bukan atas kerelaannya.Mengenangkan kembali wajah Byung Hee yang berubah sedih waktu itu,sudah mampu membuatkan Joo Yeon mengalirkan air mata.
"Joo Yeon?"Joo Yeon terkejut.Pantas sahaja dia menoleh ke arah belakangnya.Matanya terbuka luas apabila melihat Seung Ho yang sedang berdiri di belakangnya itu.Seung Ho mengukir senyuman terhadapnya.Joo Yeon pula menundukkan sedikit badannya.
"Apa awak buat kat sini?Awak nak jumpa dengan Jio ke?"Soal Seung Ho,ingin tahu.
"Em..tak..saya cuma..cuma.."
"Saya tahu yang awak rindukan dia,betul tak?"Duga Seung Ho.Joo Yeon tidak segera menjawab.Semestinya tekaan Seung Ho itu tepat sekali."Awak memang nak jumpa dengan Jio kan?"Soal Seung Ho lagi.
"Tak..mana mungkin saya nak jumpa dengan dia...sedangkan saya dah pernah berkasar dengan Jio.."balas Joo Yeon,perlahan.
"Tapi,awak buat semua tu disebabkan oleh Puan Jung..bukan atas kerelaan awak,"kata Seung Ho.Joo Yeon tersenyum nipis.Seung Ho memandang ke arah Joo Yeon yang kelihatan serba salah itu."Kita masuk dalam ekh?Saya pun ada benda nak dibincangkan dengan Jio ni,"kata Seung Ho.
"Tak apa.Saya pun ada hal ni.Saya..saya balik dulu jelah,"kata Joo Yeon.Namun,belum sempat Joo Yeon beredar dari situ,matanya terpandang sesuatu.Seung Ho turut memandang ke arah yang sama yang dilihat oleh Joo Yeon itu.Matanya terbuntang luas apabila melihat Byung Hee yang sedang melangkah keluar dengan seorang wanita yang tidak pernah dikenalinya itu.Mereka kelihatan mesra sekali bagaikan tidak menyedari kelakuan mereka itu sedang diperhatikan.Byung Hee juga membiarkan wanita itu mengucup pipinya.Jantung Joo Yeon bagaikan mahu luruh apabila melihat Byung Hee yang sedang bermesra dengan wanita lain itu.
"Seung Ho?Apa kau buat kat sini?"Soal Byung Hee apabila menyedari Seung Ho yang sedang berdiri di perkarangan vilanya itu.Pandangannya kemudiannya dialihkan ke arah Joo Yeon.Namun,hanya untuk seketika.Bagaikan Joo Yeon itu begitu asing dalam hidupnya.
"Apa yang kau buat ni,Jio?"Seung Ho mulai berang.Byung Hee memandang ke arahnya selamba.
"Aku buat apa?Aku bukannya buat benda salah pun,"kata Byung Hee.Bibirnya kemudiannya mengukir senyuman sinis."Lagipun,bukannya kau tak pernah buat semua ni kan?"Balas Byung Hee.Byung Hee memandang sekali lagi ke arah Joo Yeon."Tu siapa pulak?Teman wanita baru kau ke?"Soal Byung Hee.Andai diikutkan hati,mahu sahaja Seung Ho menumbuk muka Byung Hee itu.Mujur Joo Yeon ada yang dapat menghalangnya daripada bertindak kasar.
"Biarkan dia..kita pergi dari sini jelah ye.Lagipun..."Joo Yeon memandang ke arah Byung Hee yang turut sedang memerhati ke arahnya itu.Matanya bergenang namun dia berusaha untuk mengawal air matanya daripada mengalir."Ni memang bukan salah Jio..."Tanpa menunggu kata-kata dari Seung Ho,Joo Yeon terus sahaja melangkah pergi dari perkarangan vila itu dengan hati yang pedih.

Seung Ho meletakkan segelas jus oren di atas meja sebelum mengambil tempat di hadapan Joo Yeon yang kelihatan sugul itu.
"Minumlah dulu,Joo Yeon,"kata Seung Ho.Joo Yeon akur.Timbul rasa simpati dalam hati Seung Ho terhadap wanita yang sedang berada di hadapan matanya itu.Seung Ho tidak berkata apa-apa walaupun sepatah.Dia yakin Joo Yeon masih lagi terkejut dengan kejadian sebentar tadi.Sedangkan dirinya turut terkejut dengan kelakuan Byung Hee sebentar tadi,apatah lagi Joo Yeon yang baru sahaja melihat perubahan Byung Hee itu.Perlahan-lahan air mata Joo Yeon mengalir membasahi pipinya.Ternyata kesedihan yang ditahannya sebentar tadi sudah tidak dapat disimpannya lagi.
"Joo Yeon..."Seung Ho cuba untuk menenangkan perasaan Joo Yeon yang sedang berkecamuk itu.Joo Yeon pula terus melepaskan kesedihannya itu tanpa mempedulikan Seung Ho yang sedang berada di hadapannya itu.
"Saya yakin..dalam hati Jio masih ada awak,Joo Yeon...cuma...dia jadi macam tu sebaik sahaja dia keluar dari hospital lepas...Mungkin,dia masih keliru dengan apa yang dah terjadi terhadap dia."Kata Seung Ho.Joo Yeon mengesat air matanya.
"Jio takkan jadi macam ni...kalau bukan sebab saya..."Akui Joo Yeon,sebak."Tapi,kalau betul dia bahagia dengan kehidupannya sekarang...baguslah,"sambungnya lagi.
"Saya yakin dia buat semua ni semata-mata nak cuba lupakan luka di hatinya itu.Tapi saya tahu,jauh di sudut hatinya,dia masih cintakan awak.Dia masih perlukan awak.Awak sedarkan cara dia pandang ke arah awak tadi?Dia rindukan awak..tapi dia sengaja tak nak akui perasaannya tu."Kata Seung Ho.Joo Yeon menundukkan wajahnya.Malu berhadapan dengan Seung Ho itu.Lelaki itu sudah banyak membantunya ketika ini,sedangkan lelaki itu jugalah yang menjadi saksi perbuatan kasarnya terhadap Byung Hee dahulu,
"Saya...saya rasa saya perlu katakan sesuatu kepada awak,Seung Ho,"kata Joo Yeon.Seung Ho memandang ke arah Joo Yeon.Kelihatannya Joo Yeon seperti mahu mengatakan sesuatu yang begitu penting kepadanya.
"Saya...saya ada masalah dengan jantung saya dulu.Saya sangat lemah dan tak mampu nak bergerak aktif macam orang lain.Dan..sebab tu saya tak ada ramai kawan...Hanya seorang sahaja yang sudi berkawan dengan orang yang lemah macam saya.Dan orang tu adalah Nana...bekas teman wanita Jio sendiri,"kata Joo Yeon,berhenti seketika.Seung Ho yang mendengar kata-kata Joo Yeon itu terkejut.Benarkah dengan apa yang dikatakan oleh Joo Yeon itu?
"Tapi waktu..saya langsung tak tahu yang Nana dan Jio adalah pasangan kekasih waktu tu.Sebab Nana tak pernah sekali pun ceritakan kisah cintanya kepada saya.Sampailah satu waktu...di mana saya mendapat berita yang Nana mengalami kemalangan jalan raya..dengan teman lelaki dia.Dan..Nana terkorban dalam kemalangan tu...Dan sayangnya saya tak dapat jumpa Nana waktu tu..sebab saya sendiri terlantar di hospital disebabkan masalah jantung saya yang semakin kronik."Joo Yeon mengesat air matanya.
"Dan kemudiannya..saya terpaksa teruskan hidup saya tanpa Nana..selepas saya menjalani pembedahan jantung..dan saya telah mendapat jantung baru selepas itu.Ternyata kehidupan saya waktu tu betul-betul berubah...saya dah mampu berlari macam orang lain..walaupun saya tak dapat berkongsi kegembiraan saya itu dengan Nana.Namun demi Nana,saya kuatkan diri saya untuk meneruskan hidup tanpanya..sehinggalah saya bertemu dengan Jio."Joo Yeon menoleh ke arah pemandangan di luar kafe itu.Bagaikan sedang membayangkan semula kenangan-kenangan manisnya bersama dengan Nana dan juga Byung Hee.
"Saya jatuh cinta pandang pertama terhadap Jio...jantung saya berdegup pantas sebaik sahaja Jio berada di hadapan mata saya.Dan saya rasa sangat bahagia apabila bersama dengan Jio...walaupun saya masih belum kenal Jio dengan lebih rapat..seolah-olah saya dah kenal dia.Tapi..."
Joo Yeon melepaskan keluhan kecil.Seung Ho masih lagi setia mendengar.
"Akhirnya saya sedar...perasaan cinta saya terhadap Jio..bukanlah dari hati saya sendiri..Dan saya yakin..Jio bukannya cintakan saya..tapi dia cintakan Nana..."Kata Joo Yeon.
"Apa maksud awak,Joo Yeon?"Soal Seung Ho tidak memahami.Joo Yeon kemudiannya meletakkan tangan kanannya pada dada kirinya.
"Jantung yang sedang berdegup dalam hati saya ni..sebenarnya adalah milik Nana..dan saya pasti..cinta yang wujud dalam hati saya ni..sebenarnya cinta Nana terhadap Jio...saya tersepit dalam kenangan Nana bersama Jio,"kata Joo Yeon,kembali sebak.
"Sebab tu saya bertekad bersetuju dengan permintaan Puan Jung untuk berpisah dengan Jio..sebab saya dah tak sanggup untuk terus menipu Jio lagi,"kata Joo Yeon,sambil menangis.Seung Ho kelu untuk berkata walaupun sepatah.Sungguh kenyataan Joo Yeon itu amat sukar diterimanya.Joo Yeon mengesat air matanya.
"Tapi..saya tak boleh nak terus menipu perasaan saya sendiri..saya akui.."Joo Yeon memandang ke arah Seung Ho.
"Saya terlalu mencintai Jio...lebih daripada cinta Nana terhadap Jio."




31 March, 2012

MBLAQ900thDays


Congrates to our handsome and cute BLAQIES ^^
Today is MBLAQ 900th Days ^^
I wish u guys all the best
I'm sure
MBLAQ will be the BEST KPOP BOYBAND ever in the world
Dont ever2 give up okey?
A+ family will always be with you
I love you 
MBLAQ SEUNG HO
MBLAQ G.O
MBLAQ JOON
MBLAQ CHEONDUNG
MBLAQ MIR 

MBLAQ HWAITING!
PLEASE INCLUDE MALAYSIA IN UR ASIA TOUR LIST OKEY?
XD

saranghaeyo MBLAQ mmuaxx !

09 March, 2012

HappyMirDay

Saegil chukahamnida to my beloved BangMir ^^
yeah...
my Beloved BangMir
hahahaha!

Mireu ah~
saegil chukae !
u r getting old already...
but you still looks like a17 years old boy...
eeee...
i'm so envy with u...

last nite i tweet about the best Mireu's Quote...
and i wrote...
"EVERYBODY RICE EAT"

and i received a lot of notifications..
saying that..
many people retweet my tweet about that...
yeaah...
everybody love BangMir's 
EVERYBODY RICE EAT XD

hehehe...
Mireu ah!
just be yourself..
because we love you as you are...
you are the best rapper in the world..
kekeke..
by the way..
be the good baby to MBLAQ okey?
LOL
hope u enjoying your birthday today
and 
please tweet something about your birthday...
hehehe...

here..
i made this pic specially to u,baby ^^


and also i made this video specially for u..
yeah..
it might be a simple video..
but i made it with a lot of loves..
LOL 


again and again...saegil chukae Mireu ah~~
^^