31 May, 2011

...Chapter 36...

Jong Suk membaringkan dirinya di atas katil selepas sahaja pulang dari pejabatnya.Dia kemudiannya merenung ke arah siling biliknya sambil memikirkan sesuatu.Hari ini,dia berjaya melihat Hye Ri dari jauh lagi semata-mata mahu mengubat rasa rindu yang kian menebal terhadap gadis itu.Jika diikutkan hati,mahu sahaja dia mendekati gadis itu dan memeluknya.Namun,dia yakin bahawa Hye Ri pasti amat membencinya kini.Pasti gadis itu tidak lagi mahu berjumpa dengannya.Jong Suk menghela nafas panjang.Dia tahu apa yang dilakukannya ini betul,namun semua ini adalah untuk mendapatkan semula hak keluarga Park yang telah dirampas oleh keluarganya sendiri.

"Kalau kau berani tikam kami berdua dari belakang,kami tak teragak-agak untuk terus menyeksa keluarga Park dengan lebih teruk.Tapi...kalau kau tak kisah Hye Ri diapa-apakan,kami lagi tak kisah,"kata Encik Lee sambil memandang tajam ke arahnya sebaik sahaja bersetuju dengan cadangan Su Yeon untuk menyerahkan syarikat Park kepada Jong Suk,walaupun lelaki itu tidak pernah sesekali berpihak kepada mereka.Jong Suk diam,menahan geram."Lagipun,kalau kau dapat uruskan syarikat ni dengan baik...mungkin Dong Joon akan maafkan kau walaupun dia tahu kau dah khianati dia dari belakang.Tapi...itu andaian aku sahaja.Aku tak berani jamin seratus peratus,"kata Encik Lee lagi.Su Yeon yang turut berada di situ hanya mendiamkan diri,sambil bersedia sekiranya Jong Suk akan melakukan sesuatu di luar jangkaan.
"Apakah ni taktik baru kau lagi?Kau tak takut ke kalau aku akan jatuhkan kau dengan taktik kau ni?"soal Jong Suk,sambil mengukir senyuman sinis.
"Aku takkan buat sesuatu yang bodoh,Jong Suk.Kau tak perlu risau.Sebab,setiap gerak geri kau akan aku perhatikan.Sekali kau langgar perjanjian kita,aku takkan teragak-agak untuk memburukkan lagi keadaan keluarga Park yang sememangnya dah kacau bilau ni,"kata Encik Lee."Kau boleh pergi sekarang,"kata Encik Lee tanpa menoleh ke arah Jong Suk.Jong Suk sekadar menurut tanpa melawan.
"Ingat Jong Suk!Tindakan kau...akan menentukan nasib keluarga Park!"kata Encik Lee lagi sebelum Jong Suk keluar dari biliknya.Jong Suk menggigit bibirnya,menahan rasa amarah yang semakin membara terhadap ayahnya itu.

Jong Suk meraup wajahnya.Dia yakin,semua ini adalah taktik kotor ayah dan adik perempuannya sendiri.Dia juga pasti Encik Lee dan Su Yeon tidak pernah mempercayainya seratus peratus untuk menguruskan syarikat Park seorang diri.Kalau tidak,masakan nasib keluarga Park akan dijadikan taruhan sekiranya dia melakukan sesuatu tindakan yang kurang bijak.Jong Suk menghela nafas panjang.
"Miane,Dong Joon.Aku...tak bermaksud nak buat macam ni dekat kau.Tapi,aku terpaksa.Aku terpaksa demi nasib kau dan keluarga kau.Aku tak nak keluarga kau makin terseksa dengan apa yang keluarga aku dah buat..."Jong Suk mengalirkan air mata.Dia benar-benar malu untuk berhadapan dengan Dong Joon dan keluarganya setelah apa yang Encik Lee dan Su Yeon telah lakukan."Aku memang tak layak berkawan dengan kau,Dong Joon.Keluarga aku dah hancurkan kebahagiaan keluarga kau...miane..."katanya lagi.Jong Suk menangis.Dia benar-benar kecewa apa yang sudah berlaku waktu itu.Apatah lagi,persahabatannya yang sudah lama terjalin dengan Dong Joon juga musnah begitu sahaja hanya kerana sikap tamak daripada keluarganya sendiri!

"Saya dah balik!"jerit Jung Min,sambil  melangkah masuk ke dalam rumahnya.Dia segera melangkah ke arah bilik abangnya sebaik sahaja sudah berada di dalam rumah.Jung Min terkejut apabila mendapati Dong Joon tidak berada di dalam bilik itu."Hyung?"Jung Min cuba mencari abangnya di dalam bilik air namun tidak dijumpainya.Jung Min mulai bimbang.Dia bimbang sekiranya Dong Joon melakukan sesuatu yang kurang bijak memandangkan keadaannya yang berlainan dari biasa itu.Jung Min segera melangkah keluar dari rumah itu sambil cuba menghubungi adik perempuannya.
"Oppa hilang?"Hye Ri terkejut apabila diberitahu oleh Jung Min perihal kehilangan Dong Joon.
"Hye Ri ada nampak tak hyung kat mana-mana?"soal Jung Min,sambil melindungi wajahnya dengan topi,bimbang dikenali oleh orang lain.
"Hye Ri tak tahu.Oppa kat mana sekarang ni?Biar Hye Ri temankan oppa cari Dong Joon oppa sama-sama?"soal Hye Ri.Namun,pertanyaannya tidak dijawab oleh Jung Min.
"Oppa?Oppa?"Hye Ri bimbang."Oppa?!"
"Dong Joon hyung?!"Hye Ri terkejut apabila terdengar suara Jung Min yang kedengaran terkejut di dalam talian.

Jung Min segera mendekati ke arah Dong Joon yang sedang berdiri di hadapannya.Wajah Dong Joon kini tidak lagi kusut seperti sebelum ini.Penampilannya juga kemas walaupun mungkin tidak sehebat ketika masih bergelar Tuan Muda sewaktu ketika dahulu.
"Dong Joon hyung?"Jung Min masih tertanya-tanya dengan perubahan drastik abngnya itu.Seingatnya,Dong Joon masih dalam keadaan tidak teratur sewaktu ditinggalkan oleh Jung Min pagi tadi.Jung Min meraba-raba wajah abangnya itu."Hyung?"
"Ish,apa raba-raba muka orang ni?Rimaslah!"Dong Joon segera melepaskan tangan Jung Min yang masih menyentuh wajahnya ketika itu.Jung Min tersenyum lebar apabila mendengar Dong Joon mulai bersuara setelah sekian lama.Pantas sahaja dia memeluk abangnya itu.
"Hyung!!!"jerit Jung Min,sambil memeluk erat Dong Joon.Dong Joon terkejut.Namun,dia mengukir senyuman manis selepas itu.Pelukan adiknya itu dibalas.
"Ish,apa peluk-peluk ni?Lepaslah!Tak malu ke orang lain tengok?"kata Dong Joon sambil melepaskan pelukan Jung Min.Jung Min tersengih."Dahlah.Jom balik.Kau ada beli apa-apa tak?Hyung dah lapar ni,"soal Dong Joon sambil meletakkan tangan di atas perutnya.Jung Min mengangguk laju."Great!"Dong Joon tersenyum lebar.

"Yun Ho tunggu cikgu kat luar kejap,ya?"sola Sa Rang,sambil tersenyum manis ke arah Yun Ho.Yun Ho angguk.Sa Rang kemudiannya melangkah masuk ke dalam bilik guru untuk menyelesaikan beberapa perkara sebelum pulang ke rumah.
"Okey,Yun Ho.Jom balik,"ajak Sa Rang,selepas beberapa minit menyelesaikan kerjanya di dalam bilik guru.Namun,Yun Ho tidak kelihatan di situ.Sa Rang cuba mencari di taman tadika itu.Pencariannya berakhir apabila melihat Yun Ho sedang duduk di atas bangku yang terletak di dalam taman itu.Sa Rang ingin mendekati ke arah Yun Ho namun langkahnya terhenti apabila matanya terpandang kepada seseorang yang sedang duduk di sebelah Yun Ho.
"Yun Ho tak buat nakallah kat rumah cikgu.Yun Ho selalu tolong buat kerja rumah.Hye Ri Noona yang malas,"kata Yun Ho,ceria.Dong Joon yang mendengar turut tersenyum.
"Yun Ho sukakan duduk dengan cikgu?"soal Dong Joon.Yun Ho angguk tanpa berfikir panjang.
"Tapi,kenapa hyung dengan Jung Min hyung tak duduk sekali?Susahlah nak jumpa dengan hyung,"kata Yun Ho sambil menjilat ais krim yang kian cair itu.Dong Joon mengukir senyuman nipis.Rambut kanak-kanak itu diusapnya lembut.
"Yun Ho...rindukan hyung ke?"soal Dong Joon.Perlahan-lahan,Yun Ho angguk.
"Mestilah.Dah lama tak rasa hyung hantar Yun Ho pergi sekolah macam dulu,"kata Yun Ho.Perlahan-lahan,Dong Joon mengenggam tangan adik lelakinya itu.
"Hyung janji...kita akan duduk sama-sama macam dulu lagi.Cuma,hyung harap Yun Ho boleh tunggu sikit je lagi,okey?"soal Dong Joon.Yun Ho tersenyum.
"Arasso,"kata Yun Ho sambil mengalihkan pandangannya ke arah Sa Rang yang berdiri tidak jauh dari tempat mereka berdua berbual."Cikgu!"jerit Yun Ho,sambil melambai ke arah wanita itu.Dong Joon menoleh ke arah Sa Rang.Perlahan-lahan,Sa Rang mendekati ke arah mereka berdua.
"Ee..apa makan comot-comot ni?"soal Sa Rang sambil mengelap mulut Yun Ho yang comot itu dengan tisu.Dong Joon sekadar melihat ke arah Sa Rang.
"Cikgu,saya nak pergi toilet kejap,"kata Yun Ho,segera beredar dari situ.Seolah-olah mahu memberi ruang kepada Dong Joon dan Sa Rang untuk berbual seketika.
"Terima kasih sebab tolong tengokkan Yun Ho dengan baik,Sa Rang,"ucap Dong Joon,lembut.Sa Rang menoleh ke arahnya.Sungguh dia amat merindui untuk mendengar suara lelaki itu setelah sekian lama.Sa Rang menggeleng.Dia masih kaget untuk bersuara.Mungkin terkejut dengan kehadiran Dong Joon di situ.Dong Joon menarik tangan Sa Rang untuk duduk di sisinya.Tangan wanita itu masih digenggam kemas.
"Saya...minta maaf sebab saya dah kecewakan awak selama ni.Saya tahu...saya tak patut berkelakuan macam tu.Maafkan saya,Sa Rang,"kata Dong Joon,lemah.Sa Rang masih membisu."Awak...tak nak maafkan saya,ya?"soal Dong Joon,sedikit hampa.Kemudian,tangan wanita itu dilepaskannya."Saya tak nak paksa...Mungkin awak perlukan masa untuk bercakap dengan saya atas apa yang saya dah buat kat awak sebelum ni.Saya tak kisah.Saya boleh tunggu awak..."kata Dong Joon,sebelum mulai beredar dari situ.Namun,langkahnya terhenti apabila tangannya dipegang oleh Sa Rang.Dong Joon menoleh ke arahnya.Dong Joon terkejut apabila Sa Rang memeluknya sebaik sahaja dia menoleh ke arah wanita itu.
"Saya rindukan awak..."ucap Sa Rang,dalam sebak.Dong Joon terkejut."Saya...rindukan awak,Dong Joon,"ucap Sa Rang lagi.Dong Joon tersenyum nipis.Perlahan-lahan,dia membalas pelukan wanita itu.
"Miane..."balas Dong Joon.Dia tahu wanita itu pasti terseksa dengan sikapnya sebelum ini.

 Park Dong Joon
 Kim Sa Rang
 Park Jung Min
Lee Jong Suk

No comments:

Post a Comment